Liefdesbrief aan een nieuwsbrief

Liefste,

 

Er is er maar één, in het wereldwijde web,

die ik elke keer graag, in mijn postvak heb.

Er is er maar één, die ik zonder belet

telkens weer lees, van A tot en met Z. 

 

Geen foto’s, geen titels, geen toeters, geen bellen,

Zelfs ook geen rich-text, om een klemtoon te stellen.

Je doet het ad rem, en zonder lay-out,

want opmaak is zilver, maar inhoud is goud.

 

Je weet me steeds weer, inhoudelijk te boeien,

zonder mijn scherm, vol hyperlinks te sproeien.

Als ik je lees, dan weet ik heel goed

dat ik alles weer weet, wat ik weten moet.

 

 

Je komt ook niet wekelijks, je hebt veel geduld.

Arriveer je dan toch, dan goed en wel gevuld.

De info is nuttig, de anekdotes plezant.

Je staat vlak bij mij, ja, jij bent re-le-vant.

 

Je schrijft ook uniek, neen, je bent echt geen kloon.

Je spreekt me echt aan, als persoon tot persoon.

Wat lees ik je graag, wat heb ik je lief,

want meer dan wat nieuwtjes,…

…ben je vooral een leuke brief.

 

Aan de auteurs van de ATP-nieuwsbrief van de Faculteit Sociale Wetenschappen.

Geef een reactie

