Een man gaat zijn haag scheren (kortje)

Op weg naar mijn werk zag ik vandaag iets grappigs en dat zou ik graag met jullie delen.

Een man – een dunne, grijzige kerel van een jaar of 60 – gaat zijn haag scheren. De bovenkant. De haag is hoger dan de man. Maar de man heeft een ladder. Twee zelfs. En de man heeft een houten balk. Twee zelfs. De man plaatst de twee ladders tegenover elkaar langs de haag en legt de twee balken op de bovenste treden van de ladders, dus ongeveer een man-waarvan-sprake-lengte hoog. De man bestijgt de ladder. De man staat een beetje wankel op zijn constructie. Zijn gezicht leest: ‘Miljard, ik wist niet dat ik zo groot was’. Wankel, wankel. De man wil zijn heggenschaar aanzetten (ongeveer nu fiets ik voorbij). De heggenschaar is er eentje die je op gang moet trekken. Met een touwtje. Bij de eerste ruk aan het touw mislukt hij. Zijn gezicht leest: ‘Miljard.’ Een tweede keer geeft de man een hardere ruk en wankelt hij bijna van zijn constructie. Zijn gezicht leest: ‘(witruimte)’. De heggenschaar ratelt. De man haalt adem en scheert zijn haag.

.

.

.

Nu het grappige.

De man heeft een vrouw. Een behulpzame vrouw. De vrouw staat klaar om de man in geval van fataal onevenwicht op te vangen. Met open armen.

Vrouw. Opvangen.

Man. Heggenschaar.

Ratel.

Geef een reactie

