Wat als… mijn 31 ideeën al bestonden? #eenideeperdag

rijexamen7 uur. Wakker. Ik veer recht. Er wacht mij een lange dag. Ik moet vanuit Leuven via een tussenstop in Brussel tot in Mol geraken en dat zonder auto. Mijn rijbewijs heb ik nog niet, maar dankzij Ben Crabbé gaat dat niet lang meer duren. Gelukkig maak ik optimaal gebruik van alle vervoersmiddelen. Ik spring in de douche en zet mijn zingmasker op. Ook al wist ik op voorhand dat mijn appartement dikke muren heeft, toch wil ik dat mijn flatgenoten niet wakker worden van mijn engelenzang. En ja, verhuizen is administratief tegenwoordig een fluitje van een cent, ik vertrek hier toch liever niet te vroeg.fiets

Na het ochtendritueel verlaat ik de flat, ik neem mijn fiets uit de goot, pomp in een mum van tijd mijn voorband nog wat bij en vlieg door de straat met de wind van voor. Aan het treinstation koop ik nog snel een ticket, al hoef ik mij ook niet te veel te haasten aan de nieuwe inpakplekken aan de loketten. Eens in de trein laat ik het inschuifzitje naast mij openstaan. Ik reis namelijk licht met enkel mijn ergonomische zaktop met rolmuis en een goed gevulde Delhaize-tas als bagage.

spiegel

In Brussel-Zuid stap ik af en help ik eerst nog een blinde man naar zijn bus (zo ben ik dan wel). Ik neem een Villo-fiets en reserveer op voorhand mijn docking station in Ukkel. Ik heb afgesproken met mijn vriendin, die daar aan het KMI werkt. Ze ruilt deze middag de meet’n’eat-tafel voor een bankje buiten met mijn gezelschap. Het nichtje van haar baas gaat verder studeren, dus leen ik haar mijn Mens-vererger-je-leerkrediet-niet-spel uit. Hulp bij haar studiekeuze heeft ze uiteraard niet meer nodig. Meer zelfs, ze heeft al eigenhandig haar eigen masteropleiding ineengepuzzeld! Na het gezelschapsspel haal ik uit mijn Delhaize-tas ook nog een wonderpoetsmiddel boven; een Brusselse duif heeft namelijk de raamspiegel van mijn vriendin bezoedeld.

stoeltjeslift

Na mijn uitstapje naar het KMI neem ik de stoeltjeslift naar Brussel-Noord om vervolgens de trein naar Mol te nemen. Dit wordt een lange rit, dus heb ik voldoende tijd om online mijn belustingen in te vullen. Daarna speel ik wat willekeurige filmpjes en muziekjes af met geluidsmixer 4Ground, die ik met een gerust gemoed installeerde. Wanneer de trein in Mol arriveert, merk ik dat ik mijn smartphone ben kwijtgespeeld. Na een korte vlaag van paniek besef ik dat ik gelukkig mijn Proxilock wel nog bij me heb en dat ik sowieso een nieuwe smartphone wou aanschaffen met het geld dat ik op mijn boodschappen uitspaarde. De paniek slaat om in gelukzalige opluchting.

sporzacobra

Ik arriveer in het ouderlijke huis in Mol, net op tijd om het RTBF888-journaal op te zetten. Halverwege vraagt mijn moeder om over te schakelen naar het Journaal OP12 om het cultuurblok niet te missen. Ik verander van kanaal, want weet dat de rest van de avond het scherm groen zal kleuren; het is immers België-Rusland-Algerije. Het wordt vanzelfsprekend een razend spannende match, dus leg ik mijn zaktop weg. Pas na de wedstrijd (de uitslag was 3-1-2) en voor het slapen gaan zoek ik nog even wat competentiezoekertjes op en sleutel ik nog wat aan mijn blog-idee.

Want ja, dat laatste moet ik nog omzetten in de praktijk.

profspreekt

Rechtzetting

Mijn rijbewijs heb ik al wel op zak. Ik heb alleen nog geen auto gekocht. Ik wacht op de productie van een specifiek modelletje

Geef een reactie

