Sinterklaas all over again

Ik nam ze mee naar de Grote Markt. We gingen op de trappen zitten van de Louis Tobbarak. Ik wees naar boven en zei: ”Goed kijken nu. ’t Is bijna half negen en dan slaat het gouden mannetje raak. Ik heb het lang niet willen geloven, maar het is wel degelijk DIE klok die door DAT mannetje wordt geraakt. Je zal zien: het is exact DAT moment dat de Markt wordt gevuld met klokkengelui. Nog even wachten… Ja, ja! Het is zover! Kijk, nu gaat hij naar achter, en nu gaat hij naar voren dichter en dichter en…

bedrog

MAARTEN TWEEDE PRESENTEERT: DE VIJF STAPPEN VAN ROUWVERWERKING

1 Ontkenning

… Was het er nu tegen? Ja toch, hè? Kijk, hij gaat nog eens, hoor. Goed kijken, hè. Hier gaat-ie. Ennnnnnn…

bedrog2 bedrog3

2 Boosheid

Neen.

Neen!

NEEN!!

Bedrog! Fraude!!* Wat is dat nu voor bullshit?* Waarom zouden ze zoiets doen? Bedrog van een ongeziene laagte!*  En, allez, ik bedoel, doe het dan toch meteen goed en laat die kutvent toch effectief zijn klok raken! Maar nee, uitlachen, ja. Recht in mijn gezicht! KRAPUUL!!!**

3 Onderhandelen en Vechten

Awel, ik SPUUG op deze stad en haar (gebaart overdreven aanhalingstekens) klokkenspel! Ik schrijf verdorie een brief!* Ik weet nog niet naar wie, hoor, maar iemand zal een brief krijgen. Dit. Zal. Niet. Onbestraft blijven. Boeten zullen ze. Door het slijk KRUIPEN!* Ze zullen kokhalsen op de modder die ze langs hun NEUS-HOL-TES naar binnen proberen te slikken!* Maar ’t is toch waar, zeker!

4 Depressie

Verdorie toch. Doeme, hè. Tedju toch!* Weer een illusie armer. Da’s nu echt weer Sinterklaas all over again. Dat hebben ze mij ook veel te vroeg afgepakt. En nu hebben ze mij weer liggen. Wat kan ik nu nog geloven? … De beiaardier aan ’t Ladeuzeplein, dat zal dan ook wel een cassettebandje zijn, zeker? Nee, echt, man, ’t moet voor mij efkes allemaal niet meer. ’t Is goed geweest zo.° Nee, nee, ik moet nu efkes… neen.

…Man, toch.

5 Aanvaarding

… Ik ga er, denk ik, wat over bloggen…

 

Legende

* Sussend geluid van haar

° Troostende woorden van haar

4 thoughts on “Sinterklaas all over again

Geef een reactie

