Excuses aan het jongetje in de cinema

(Editor’s note: In een poging om mijn writer’s block te doorbreken zwier ik mijn ongepubliceerde drafts online. Deze week: draft 29/10/2012: Excuses aan het jongetje in de cinema. Oorspronkelijke reden tot opschorting publicatie: hoge zuurtegraad)

Ik voel mij een beetje slecht over mezelf. Ik heb namelijk deze avond in de cinema de grote, boze, verzuurde meneer uitgehangen. Ik heb daarbij mogelijk de avond van een puberend jongetje flink bedorven. Maar het was hij of ik.

De situatieschets? Jongetje zat achter mij zijn vriendinnetje op te vrijen. Vriendinnetje vond dat kennelijk niet erg, want om de 15 seconden (I shit you not!) weerklonk zo’n walgelijk smakgeluidje van de afloop van een onervaren kus. En dat was spijtig, want de film (Skyfall) was best wel hip (smak).

Duuhuus…draai ik mij in de pauze om en vraag hem of hij in de tweede helft van de film zijn vriendin wat minder luid zou willen zoenen. Jongetje knikt lijkbleek. Vriendinnetje leek er de humor wel van in te zien.

En ja, dat werkte wel. ’t Was muisstil in de tweede helft. Enfin, bijna toch. Er was nog een idioot die blijkbaar zijn gsm-wekker was vergeten af te zetten. De idioot in kwestie grabbelde nerveus in zijn broekzak, terwijl het meisje naast hem laconiek haar hoofd draaide en zei: “Echt? Echt?!” Uiteindelijk kreeg ik mijn gsm uit mijn broek gepeuterd en zette mijn wekkeralarm af. Fucking idioot…

Maar jongetje en vriendinnetje hebben verder hun manieren gehouden. En ja, ik voel mij daar een beetje slecht over. In de cinema kan ik soms echt een eikel zijn. Jongetje zag er bovendien helemaal niet zo crapuleus uit en dat viel mij wat tegen. Het is makkelijker werken met stereotypen. Dus jongetje in de cinema: Sorry voor mijn interventie. Ik hoop dat je na de film nog het een en ander hebt kunnen inhalen. Ik heb nog genoten van de film en hopelijk jij ook. Al heb je waarschijnlijk weinig opgevangen van het eerste deel.

Dikke kus,

Maarten

P.S.: Laat het evenwel duidelijk zijn: als je nog een keer achter mij komt zitten om aan je lief haar amandelen te zuigen, ram ik een beker popcorn in je kont. Groetjes.

Geef een reactie

