De Bloemenbattle! Ronde 1

“Wedden dat mijn plantje het langer rekt dan het jouwe?”

Ik, notoire plantenverwaarlozer, die in een niet zo ver werkverleden drie opeenvolgende sanseveria’s wist kapot te krijgen, ging in op de weddenschap. Omdat weddenschappen daar nu eenmaal voor dienen. En omdat ik en mijn collega koorlid net een plantje voor Kom Op Tegen Kanker hadden gekocht van een tweede collega koorlid. O ja, heb ik ooit al verteld dat ik in een koor zit?

Eigenlijk ben ik altijd de verliezende partij in eender welke weddenschap. ’t Is zo één van die universele wetmatigheden. Ik kan gewoon heel slecht schatten. En neen zeggen, ben ik ook slecht in. Et voilà, zit ik weer in een overeenkomst waar ik niets te winnen heb. De tegenpartij, het collega koorlid, zal smakelijk lachen; over drie weken is mijn plantje morsdood en ontvangt zij een pakketje chocolade zeevruchten van Guylian. Lekker, hè. Ja, zelf voorgesteld, die prijs. Niet dat ik ze ooit ga krijgen, hoor. Maar toch, zelf voorgesteld.

Ik kreeg een tip van het tweede collega koorlid: ik moet het plantje langs onder water geven. Even keek ik haar raar aan: ik kende tot voor kort maar één manier om een plant water te geven en dat is, zwaartekrachtgewijs, van boven naar beneden. Bon, we zijn nooit te oud om bij te leren. Misschien leer ik ooit wel eens zo’n weddenschappen af te slaan.

Maar in tussentijd…

de Herbum Tenori – week 1

de Flora mezzo-sopranae – week 1

P.S.: Survivaltips zijn altijd welkom! Crowdsourcen, mensen! Zo gaat dat tegenwoordig.

2 thoughts on “De Bloemenbattle! Ronde 1

  1. idd, langs onder water geven, in het schoteltje dus, zodat de worteltjes het water kunnen opzuigen. De aarde mag niet nat zijn, maar ook niet kurkdroog. Half schaduw, beetje zon…Niet gemakkelijk , die azaleakkes. Bij mij gaan ze allemaal kapot 😀

Geef een reactie

